رسانه Phocus Wire منتشر کرد

۲۴ استارت آپ برتر سفر در سال ۲۰۲۳ میلادی

۲۴ استارت آپ برتر سفر در سال ۲۰۲۳ میلادی

رسانه قطبنما: در سال‌های اخیر صنعت گردشگری با تغییرات قابل‌توجهی روبه‌رو شده است؛ به‌عنوان مثال، پس از همه‌گیری کرونا، رفتار، خواسته‌ها و انتظارات مسافران به‌طور چشم‌گیری تغییر کرده است و همین امر، موقعیت‌های جدیدی را برای رشد استارت‌آپ‌های گردشگری به وجود آورده است. در واقع، تغییر الگوی رفتاری مسافران در سال‌های گذشته، فرصت‌هایی را برای استارتاپ‌های سفر و گردشگری به وجود آورده است که از روندهای نوظهور استفاده کنند و به نیازهایی از مشتریان پاسخ دهند که تاکنون برآورده نشده بود. 

اما همان‌طور که شواهد نشان می‌دهد در ایران شرایط کمی فرق دارد. در سال‌های گذشته مشکلات اقتصادی و اجتماعی ایران، نه‌تنها چندان به تولد استارتاپ‌های جدید کمکی نکرده است، بلکه کسب‌وکار استارتاپ‌های موجود را نیز به خطر انداخته و برخی از آن‌ها را به مرز نابودی کشانده است. اما به‌ هر روی، روند رشد کسب‌وکارهای نوپا در جهان به گونه‌ای دیگر پیش می‌رود و روزبه‌روز بر تعداد استارتاپ‌های سفر اضافه می‌شود.

در این راستا، Phocus Wire، رسانه تخصصی و تحلیلی تکنولوژی صنعت سفر، گردشگری و مهمان‌نوازی، هر سال از میان صدها استارت آپ گردشگری، بهترین‌ها را انتخاب و معرفی می‌کند. این رسانه برای سال ۲۰۲۳ میلادی، ۲۴ کسب‌و‌کار نوپای سفر را از میان ۱۲۰ استارتاپ انتخاب کرده است؛ استارتاپ‌هایی که در ۵ سال گذشته متولد شده‌اند. بسیاری از آن‌ها از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی آغاز به کار کرده‌اند؛ یعنی زمانی که به‌دلیل همه‌گیری کرونا دنیای سفر دچار رکود شده بود، اما خلاقیت و نوآوری این استارتاپ‌ها، چیزی به نام توقف را نمی‌شناخت.

رسانه Phocus Wire برای انتخاب این ۲۴ استارتاپ، به‌دنبال شاخص‌هایی مانند نوآوری و پتانسیل رشد بوده‌ و بر استارت‌آپ‌هایی تمرکز کرده‌ است که بیش از ۵ سال از زمان تاسیس آن‌ها نمی‌گذرد. اگر می‌خواهید با خلاق‌ترین و برترین استارتاپ‌های خارجی حوزه سفر در سال ۲۰۲۳ میلادی از نگاه رسانه Phocus Wire آشنا شوید، این مطلب را بخوانید.

استارتاپ‌هایی که در این مطلب با آن‌ها آشنا می‌شوید:

 Aeronology، زنجیر اتصال ایرلاین‌ها و شرکت‌های مسافرتی

 ۲۵ استارتاپ برتر سفر

Aeronology در سال ۲۰۱۹ میلادی در ملبورن استرالیا متولد شده است. این استارتاپ، یک پلتفرم رزرو سفر ساده، اما با خدمات کامل است؛ پلتفرمی که امکان اتصال خدمات شرکت‌های مسافرتی نظیر Sabre ،Travelport، آمادئوس، TravelSky، یاتا و... را به همه ایرلاین‌ها و محصولات مسافرتی موجود در جهان فراهم می‌کند. 

در واقع، مدل کسب‌و‌کار Aeronology به این صورت است که ابزارهای آسانی به‌منظور ارائه رزرو خدمات در اختیار شرکت‌های مسافرتی قرار می‌دهد. خدمات موجود در این پلتفرم، شامل رزرو، خرید، تغییر رزرو، لغو و بازپرداخت است که به‌صورت آنلاین انجام می‌شوند.

تجربه پرداخت متفاوت با استارتاپ Aeropaye 

 Aeropaye یک پلتفرم پرداخت الکترونیکی برای شرکت‌های هواپیمایی و مسافران است. این استارتاپ نیجریه‌ای در سال ۲۰۱۹ آغاز به کار کرده است. این استارتاپ یک سیستم بازپرداخت مبتنی بر بلاک چین طراحی کرده است که در صورت تاخیر یا لغو پروازها، به‌صورت خودکار هزینه بلیط را به مسافران پرداخت می‌کند. درباره کاربردهای دیگر بلاکچین در گردشگری می‌توانید در این مطلب بخوانید.

Aidaptive، پیش‌بینی‌کننده نیاز مسافران

 استارتاپ های سفر و گردشگری ۲۰۲۳

 Aidaptive استارتاپی در شهر کوپرتینو ایالت کالیفرنیا آمریکا است که از سال ۲۰۲۱ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است. Aidaptive یک موتور شخصی‌سازی‌ و پیش‌بینی‌کننده است که به کسب‌وکارهای آنلاین سفر این قدرت را می‌دهد تا به‌طور خودکار تمایل و خواسته‌های مشتریان احتمالی را پیش‌بینی کنند و سپس، محتوای شخصی‌سازی‌شده‌ای را به آن‌ها ارائه دهند. 

این استارتاپ، قصد دارد در سال ۲۰۲۳ میلادی راه‌اندازی موتورهای شخصی‌سازی پیش‌بینی‌کننده جدید را ادامه دهد و با این کار، درآمد رزرو مستقیم مدیران اقامتگاه‌های اجاره‌ای را افزایش دهد.

AltoVita، تسهیل‌کننده انتخاب ملک

AltoVita استارتاپی است که در سال ۲۰۱۸ میلادی در لندن آغاز به کار کرده است. این استارتاپ، یک پلتفرم اقامتی جهانی است که به مسافران تجاری یا کاری پیشنهاد‌هایی را مطابق با نیاز‌های‌شان، برای انتخاب ملک یا مسکن ارائه می‌دهد. فناوری برنده جایزه AltoVita یک پل مبتنی بر ابر (Cloud-Based Bridge) بین سیستم توزیع املاک و شرکت‌های بزرگ جهان، شرکت‌های کوچک و متوسط ​​و مسافران کاری ایجاد می‌کند و روند مناقصه املاک را از مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت، به چند دقیقه کاهش می‌دهد. این پلتفرم، کاملاً قابل تنظیم است و دسترسی فوری به شبکه‌ای متنوع از یک میلیون مسکن را در سراسر جهان، با قابلیت مرتب‌سازی بر اساس امکانات دلخواه و… فراهم می‌کند.

مدیریت خودکار درآمد با Buoy

 برترین استارتاپ های ۲۰۲۳ در حوزه گردشگری

Buoy به‌طور خودکار برای اجاره اقامتگاه‌های تفریحی، قیمت تعیین می‌کند و گزارش ارائه می‌دهد. این استارتاپ در سال ۲۰۱۹ میلادی در شیکاگو ایالات متحده آمریکا آغاز به کار و محصول نهایی خود را در سال ۲۰۲۱ میلادی به بازار عرضه کرد. Buoy اولین پلتفرم مدیریت درآمد خودکار در جهان است که گزارش‌ها، قیمت‌گذاری و طرز تفکر بازار را در یک بستر گرد هم آورده است؛ پلتفرمی با کاربری آسان که تا حد بسیاری، در وقت کاربران صرفه‌جویی می‌کند و می‌تواند جایگزین ابزارهای متعددی شود.

فرمول بررسی ردپای کربن در Chooose 

استارت آپ های گردشگری برتر سال 2023 میلادی

Chooose در سال ۲۰۱۸ میلادی، در اسلو نروژ آغاز به کار کرده و پلتفرمی است که اقدامات اقلیمی هر یک از فعالیت‌ها یا تجربه‌های مشتریان را محاسبه می‌کند. در واقع این پلتفرم، به‌طور خودکار میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای، پایداری سفر، حذف و جبران کربن و سایر موضوعات اقلیمی هر یک از اقدامات مشتریان را محاسبه می‌کند. این استارتاپ تلاش می‌کند به کمک مسافران می‌آید تا ردپای کربنی خود را در سفر بررسی و ارزیابی کنند. 

در آینده نیز Chooose قصد دارد انتخاب و پذیرش سوخت پایدار هوانوردی را میان مسافران تفریحی و تجاری تسریع کند. هدف این پلتفرم، دسترسی انحصاری بیش از یک میلیارد مسافر به ردپای کربن خود است. 

Fairlyne، فروشنده بلیط‌های غیرقابل استرداد

Fairlyne در سال ۲۰۲۱ میلادی در پاریس متولد شد. این استارتاپ به شرکت‌های مسافرتی کمک می‌کند تا بلیط‌های غیرقابل استرداد را مجددا به فروش برسانند و از این طریق، رضایت مشتریان را افزایش دهند و در نهایت، درآمد خالص جدیدی به دست آورند.

مشتریان از طریق Fairlyne، می‌توانند سرویسی را خریداری کنند که قبلا به فروش رسیده و استرداد شده است. آن‌ها می‌توانند مستقیماً یک بلیط خریداری کنند یا در لیست انتظار بمانند تا در صورت در دسترس بودن، بلیط جدید را تهیه کنند. با این روش، هم مشتریان می‌توانند در صورت تغییر برنامه، بلیط‌های خود را استرداد کنند و هم سایر مشتریان می‌توانند به همان بلیط‌ها دسترسی داشته باشند.

Flycoin، یک برنامه وفاداری متفاوت 

بهترین استارتاپ های گردشگری سال ۲۰۲۳ میلادی

Flycoin در سال ۲۰۲۱ میلادی در لس‌آنجلس فعالیت خود را آغاز کرده و به‌نوعی، شکل تکامل‌یافته‌ای از برنامه‌های وفاداری است. این شرکت از اصول ارزهای دیجیتال و بلاک چین، برای ایجاد نوع جدیدی از برنامه وفاداری استفاده کرده است؛ برنامه‌ای که محدودیت‌های برنامه‌های وفاداری فعلی را ندارد. زیرساخت فناوری Flycoin، به شرکت‌هایی که به وفاداری مشتریان اهمیت می‌دهند، راه‌حلی قدرتمند برای تشویق کاربران به روشی مشتری‌محورتر ارائه می‌دهد.

Flycoin اولین برنامه وفاداری مبتنی بر ارز دیجیتال است که هر بار که مشتریان با شرکای این شرکت سفر یا معامله کنند، به آن‌ها پول یا پاداش می‌دهد. توکن‌های موجود در برنامه Flycoin، با نام FLY شناخته می‌شوند. کاربران می‌توانند در این برنامه، FLY به دست آورند. در واقع FLY، پاداشی است که:

  • منقضی نمی‌شود
  • به‌راحتی قابل انتقال است
  • و گزینه‌های بازخرید فراوانی دارد. 

Fora، یک آژانس مسافرتی مدرن و حرفه‌ای

Fora نوع جدیدی از آژانس مسافرتی است؛ با رویکردی مدرن، فناوری پیشرو و فراگیر. این آژانس مسافرتی مدرن، در سال ۲۰۲۱ میلادی در نیویورک متولد شده است. Fora با آموزش‌های حرفه‌ای و ابزارهای بازاریابی مختلف و با داشتن یک پلتفرم کارآمد، همانند یک مشاور برای مسافران عمل می‌کند؛ مشاوری که سبک سفر مسافران را درک و با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند.

این استارتاپ، بیش از ۶۰۰ مشاور ثابت و ۳۵ هزار مشاور در لیست انتظار خود دارد و می‌خواهد در سال ۲۰۲۳ میلادی، صدها هزار مشاور سفر دیگر را به تیم خود اضافه کند. این استارتاپ، برنامه‌های آموزشی مختلفی را با یک شبکه پشتیبانی قوی برای مشاوران سفر خود برگزار می‌کند تا به یک سطح حرفه‌ای در ارائه خدمات به مسافران دست یابد.

مدیریت متفاوت اقامتگاه‌ها با GauVendi

معرفی استارتاپ مسافرتی برتر ۲۰۲۳ GauVendi یک سیستم فروش و درآمد در بخش مهمان‌نوازی است که از سال ۲۰۲۰ میلادی در فرانکفورت آلمان آغاز به کار کرده است. این استارتاپ، مدیریت اتاق‌ها و اقامتگاه‌ها را از حالت استاتیک و ثابت خارج و آن را به حالت پویا تبدیل می‌کند. در واقع، این استارتاپ موجودی اتاق‌ها را بر اساس ویژگی‌های آن‌ها دسته‌بندی می‌کند. GauVendi بر اساس هوش مصنوعی و فناوری یادگیری ماشینی، سیستم خود را طراحی کرده است و از طریق آن، راه‌های جدید فروش، مدیریت درآمد، بازاریابی و فرصت‌های خودکارسازی فروش را برای هر نوع کسب‌و‌کار حوزه بخش مسکن و ملک فراهم می‌کند.

Grapevine، استفاده از هوش مصنوعی برای رزرو سفر

Grapevine یک فناوری هوش مصنوعی است که از طریق داده‌های رزرو سفر کسب‌و‌کارهای مسافرتی، فرصت‌های از‌دست‌رفته فروش را شناسایی می‌کند؛ سپس این استارتاپ از طریق این داده‌ها، پیشنهادهای شخصی‌سازی‌شده‌ای را برای مسافران ارسال می‌کند؛ چیزی که هم برای مسافر ارزشمند است و هم باعث کسب درآمد کسب‌و‌کارها می‌شود.

Grapevine در سال ۲۰۱۹ میلادی در لندن آغاز به کار کرده است و قصد دارد در سال ۲۰۲۳ میلادی، علاوه بر افزایش مشتریان خود، درآمد کسب‌وکارهای سفر را با بهبود مستمر محصول خود، افزایش دهد. 

در مطلب «هوش مصنوعی در گردشگری چه کاربردی دارد؟» می‌توانید نمونه‌های موفق استفاده از هوش مصنوعی در صنعت سفر را بخوانید.

کاهش ریسک سفر با Gopass Global

استارتاپ های گردشگری سال 2023

 Gopass Global، یک شرکت داده و تجزیه‌ و‌ تحلیل است که بر ریسک سفر تمرکز کرده است. این استارتاپ، در سال ۲۰۲۰ میلادی، یعنی درست در بحبوحه همه‌گیری کرونا در سنگاپور متولد شد. Gopass Global در زمان تولد خود، سعی داشت در پلتفرم خود اطلاعات دقیق و به‌روزی از خطر سفر در دوران کرونا به مسافر ارائه دهد. این استارتاپ، در تلاش بود با ارائه راه‌حل‌های مختلف، خطر کرونا در سفر را برای مسافران کاهش دهد و برنامه‌ریزی سفر را برای آن‌ها تسهیل کند.

اما با کاهش همه‌گیری کرونا، این استارتاپ تمرکز خود بر ریسک‌های دیگر سفر از جمله خطرات بیولوژیکی، اجتماعی و ژئوپلیتیکی و چالش‌های آب‌و‌هوایی قرار داده است. Gopass Global علاوه بر کمک به مسافران، به شرکت‌ها، آژانس‌ها و شرکت‌های مدیریت سفر نیز کمک می‌کند که با صرف زمان کمتر و با تلاش کمتری، خدمات خود را به مسافران ارائه دهند.

بهترین تجارب سفر با Holibob

Holibob یک پلتفرم تجارت الکترونیکی است که بر تجربیات سفر تمرکز کرده است. این پلتفرم، مجموعه‌ای از بهترین «کارهایی که باید در سفر انجام شود» را جمع‌آوری می‌کند و با این کار، فروش تجربیات را برای هر برند گردشگری، سازمان‌های مدیریت مقصد (DMO) یا تورگردان آسان‌تر می‌کند.

مجموعه‌های سفارشی و شخصی‌سازه‌شده Holibob، محصولات مناسب را با افراد مناسب و در زمان مناسب تطبیق می‌دهد. این استارتاپ برای ایجاد درآمد، افزایش وفاداری مشتری و ارزش طول عمر مشتری، همه محصولات را تحت عنوان لوگوی شرکای خود طراحی می‌کند. علاوه بر آن، Holibob در تلاش است مجموعه‌های خود را به‌گونه‌ای طراحی کند که به‌راحتی در دسترس باشند تا برندها و اپراتورهای تور بتوانند بیشتر از هر چیزی روی کسب‌و‌کار خود تمرکز کنند.

با Hotelverse هتل خود را سه‌بعدی انتخاب کنید

بهترین استارتاپ های سفر سال ۲۰۲۳ میلادی

Hotelverse یک پلتفرم جستجو و رزرو هتل است که با پلتفرم‌های دیگر فرق دارد. این استارتاپ در سال ۲۰۲۰ میلادی در مایورکای اسپانیا آغاز به کار کرده است. Hotelverse یک سیستم سه‌بعدی شبیه به واقعیت طراحی کرده است که به مشتریان امکان می‌دهد اتاق خود را انتخاب و حتی اقامت خود را طراحی کنند. این فناوری فوق‌العاده، یک فرصت خرید همه‌جانبه یا فراگیر به مشتریان ارائه و از این طریق، میزان رزرو هتل‌ها و املاک را افزایش می‌دهد. در واقع، هتل‌ها نیز از طریق این پلتفرم می‌توانند امکانات خود را آن طور که دوست دارند به سمع و نظر مشتریان برسانند.

پیشنهاد «رسانه قطبنما»: ۷ کاربرد متاورس در هتل ها + ۲ هتل در متاورس

Iomob، ارائه‌دهنده سفرهای یکپارچه 

Iomob که در سال ۲۰۱۸ میلادی در بارسلونای اسپانیا فعالیت خود را آغاز کرده، یک شبکه اینترنت وسایل حمل و نقل سیار (Internet of Mobility) یا به‌اختصار IoM است که ارائه سفرهای یکپارچه به مسافران را در سراسر جهان تسهیل می‌کند. IoM یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که خدمات حمل و نقل عمومی، خصوصی و مشترک (مانند اسکوتر، دوچرخه، تاکسی و وسایل نقلیه الکتریکی) را به شرکت‌های هواپیمایی، اپراتورهای راه‌آهن و آژانس‌های مسافرتی آنلاین (OTA) متصل می‌کند تا آن‌ها بتوانند مشتریان خود را قادر به کشف، مسیریابی، رزرو و پرداخت هزینه خدمات حمل‌ و‌ نقل در سراسر جهان کنند.

Jyrney، آشتی مسافران کاری با حمل و نقل زمینی 

استارت آپ های خلاق سفر در سال ۲۰۲۳

 Jyrney استارتاپی در شهر چستر انگلستان است که از سال ۲۰۲۰ میلادی آغاز به کار کرده است. این استارتاپ در تلاش است صنعت حمل و نقل زمینی را با سفرهای کاری ادغام کند؛ اما چگونه؟

این استارتاپ شرکت‌های مدیریت سفرهای کاری را قادر می‌سازد تا خدمات جدیدی را در بخش حمل‌ و نقل راه‌اندازی کنند و به مشتریان خود ارائه دهند. در واقع در پلتفرم Jyrney، خدماتی مانند تاکسی، کرایه اتومبیل خصوصی و راننده برای پلتفرم‌های مسافرتی گرد هم آمده است تا ارائه خدمات به مشتریان شرکت‌های مدیریت سفر را آسان‌تر کند.

ماموریت اصلی Jyrney، این است که حمل و نقل زمینی را بیشتر از همیشه وارد بازار سفرهای کاری کند و آن را در دستور کار شرکت‌های مدیریت سفر، ارائه‌دهندگان فناوری سفر و خریداران سفر قرار دهد.

درآمد بیشتر از اجاره ملک با Mount

Mount یک استارت‌آپ مستقر در نیویورک است از سال ۲۰۲۰ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است. این استارتاپ، سعی می‌کند با شناسایی هر ملکی که قابل اجاره است، جریان‌های درآمدی جدیدی را در املاک اجاره‌ای کوتاه‌مدت در هر نقطه از جهان ایجاد کند. Mount، برای مشتریان این امکان را فراهم می‌کند که هر ملکی را در هر کجا و از هرکسی اجاره کنند. ایده جذاب این استارتاپ، میزبانان، مسافران و افراد محلی را به‌طور یکسان توانمند می‌سازد و در توسعه اقتصادی نقش بسیار مهمی دارد.

بهترین روش تامین مالی با Nectar

 نوآورانه‌ ترین استارتاپ های گردشگری ۲۰۲۳ میلادی

استارتاپ Nectar به صاحبان، مدیران و سرمایه‌گذاران املاک تجاری و اجاره کوتاه‌مدت، راه‌حل‌های تخصصی و حرفه‌ای جذب سرمایه یا تامین مالی ارائه می‌دهد. این استارتاپ مستقر در آتلانتای آمریکا، در سال ۲۰۲۱ میلادی متولد شد و مدعی است که در تامین مالی بر اساس جریان‌های نقدی، تخصص دارد. Nectar تلاش می‌کند سریع‌ترین و انعطاف‌پذیرترین گزینه در بازار را برای مدیریت و جذب سرمایه ارائه دهد. 

تمرکز اصلی این استارت آپ، شناسایی صاحبان و مدیران برتر املاک اجاره‌ای کوتاه‌مدت و شراکت در تامین مالی آن‌ها است. Nectar با وام‌دهندگان، نمایندگان و ارائه‌دهندگان خدمات، روابط استراتژیک ایجاد می‌کند و از این طریق به کمک رشد و توسعه مشتریان می‌آید.

NeoKe، کیف پول دیجیتالی ساده اما متفاوت

NeoKe یک کیف پول دیجیتالی است که بسیار ایمن و ساده، همه اطلاعات سفر، اولویت‌ها و مدارک سفر مسافران را سازماندهی می‌کند. NeoKe استارتاپی است که در سال ۲۰۲۲ میلادی در برلین آلمان کار خود با تمرکز بر ارائه سفرهای یکپارچه به مسافران آغاز کرده است. این کیف پول دیجیتالی سفر، با تأیید و بررسی از راه دور اسناد و مدارک، تجربه سفری یکپارچه برای مسافران ایجاد می‌کند. کاربران می‌توانند شناسه دیجیتالی خود را با فرودگاه‌ها، خطوط هوایی، هتل‌ها، آژانس‌های مسافرتی آنلاین و ارائه‌دهندگان خدمات کرایه خودرو به اشتراک بگذارند تا امن‌تر و کارآمدتر سفر کنند.

پیوند فین‌تک و رزرو با استارتاپ Selfbook

بهترین استارت آپ های سفر در سال ۲۰۲۳ میلادی

Selfbook استارتاپی است که از سال ۲۰۲۰ میلادی در نیویورک‌سیتی فعالیت می‌کند. این استارتاپ توانسته با طراحی موقعیت منحصر‌به‌فردی میان فناوری مالی (فین‌تک) و صنعت مهمان‌نوازی، استاندارد جدیدی در رزرو و پرداخت هتل ایجاد کند. Selfbook از طریق سیستم‌های فناوری‌محور موجود در هتل‌ها و همچنین، درگاه‌های دیجیتالی پرداخت مانند Apple Pay و Google Pay، درآمد هتل‌ها را افزایش می‌دهد. Selfbook متعهد است تا در راستای توانمندسازی هتل‌ها در سرتاسر جهان، با بهبود مستمر تجربه کاربر و توسعه روش‌های پرداختی گام بردارد.

Swayed، ترسیم‌کننده سفر مسافران

استارتاپ Swayed سفرهای مشتریان را در تلفن همراه آن‌ها، ترسیم می‌کند و شکل می‌دهد. Swayed با استفاده از موقعیت مکانی دستگاه تلفن همراه، داده‌های رفتاری و تراکنشی مهمانان، اطلاعاتی را درباره نحوه صرف زمان و پول مهمانان در طول اقامت برای هتل‌ها ایجاد و سپس، به‌طور خودکار از این داده‌ها برای ارسال پیام‌های شخصی به مهمانان استفاده می‌کند.

این استارتاپ لس‌آنجلسی که از سال ۲۰۲۰ میلادی کار خود را آغاز کرده، می‌خواهد تمرکز خود را بر جمع‌آوری داده‌های بیشتری در صنعت هتلداری و همچنین، بخش‌های جدیدی مانند فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی قرار دهد تا بتواند خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه کند.

جذب مشتریان بیشتر با StatusMatch

24 استارتاپ سفر منتخب سال 2023

StatusMatch یک استارت آپ گردشگری در سنگاپور است که در سال ۲۰۲۰ میلادی متولد شد. StatusMatch سرویسی است که به شرکت‌های هواپیمایی و هتل‌ها امکان می‌دهد از طریق یک پلتفرم ساختاریافته، مشتریان جدید و با ارزشی به دست آورند.

پلتفرم StatusMatch برای جذب مشتری به برندهای گردشگری و هتلداری، کارهایی نظیر پردازش‌ مشتری، اعتبارسنجی و بررسی‌ تقلبی یا واقعی بودن مشتریان را انجام می‌دهد. شرکت‌های هواپیمایی به‌طور سنتی این موارد را ظرف ۴ تا ۶ هفته پردازش می‌کنند، اما پلتفرم StatusMatch آن‌ها را در عرض چند دقیقه بررسی می‌کند. در نتیجه برندهای مسافرتی، به کمک StatusMatch می‌توانند تجربه فوق‌العاده‌ای از جذب مشتری به دست آورند که منجر به درآمد سریع‌تر و بیشتر نیز می‌شود.

TravelX، اولین ارائه‌دهنده بلیط NFT هواپیما

 استارتاپ گردشگری خلاق

TravelX کسب‌و‌کاری است که با کمک فناوری بلاک چین، صنعت سفر را امن‌تر، بدون اصطکاک، شفاف و کارآمدتر می‌کند. این استارتاپ گردشگری، فعالیت خود را از سال ۲۰۲۱ میلادی در میامی آمریکا آغاز کرده است و ادعا می‌کند اولین سری بلیط پرواز مبتنی بر NFT (توکن‌های غیرقابل معاوضه) در جهان را با عنوان NFTickets، ایجاد کرده است.

 فناوری TravelX به ایرلاین‌ها اجازه می‌دهد تا موجودی پروازهای خود را به NFTickets تبدیل کنند و با ارائه آن‌ها به مشتریان، سیستم توزیع کارآمدتری ایجاد کنند . به این ترتیب این استارتاپ، با کاهش هزینه‌ها و افزایش سودآوری، در نهایت منجر به ارائه خدمات انعطاف‌پذیری به مسافران و همچنین، سودآوری تامین‌کنندگان می‌شود. 

Zytlyn نیاز مشتریان را پیش‌بینی می‌کند

Zytlyn یک شرکت تجزیه‌ و‌ تحلیل داده و مبتنی بر هوش مصنوعی است که به برندهای گردشگری امکان پیش‌بینی رفتار مسافران را می‌دهد. با پلتفرم پیش‌بینی Zytlyn، برندهای سفر می‌توانند بدانند که مسافران کجا هستند، چه زمانی می‌خواهند به کجا بروند، چه زمانی می‌‌خواهند رزرو انجام دهند، چگونه تمایل به پرداخت دارند و… . 

پلتفرم پیش‌بینی‌ Zytlyn، هیچ نیازی به دریافت داده‌ از مشتری ندارد؛ بلکه این پلتفرم الگوهای سفر جهانی و سیگنال‌های مختلف را به کار می‌گیرد و آن را به سیستم‌ یادگیری ماشینی خود که در زیرساخت‌های ابری قدرتمندی مستقر شده است، ترزیق می‌کند.

استارت آپ های گردشگری
در سال‌های اخیر، رشد و توسعه استارت آپ‌های گردشگری با سرعت‌ چشم‌گیری رو افزایش است؛ به‌طوری که حتی همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ میلادی نیز نتوانست از سرعت آن‌ها بکاهد. اما در این میان، استارتاپ‌هایی که نوآوری و خلاقیت بیشتری دارند و از تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده می‌کنند، همیشه حرف‌های تازه‌تری برای گفتن دارند. به نظر شما کدام‌یک از استارتاپ‌های معرفی‌شده در این مطلب می‌توانند به یک شرکت موفق تبدیل شوند؟

پیشنهاد «رسانه قطبنما»:

استارت آپ گردشگری چیست | ایده استارتاپ گردشگری + ویدیو

مطالب مرتبط